sobota 31. ledna 2015

První knižní tag

Je sobota večer a já se rozhodla udělat svůj úplně první knižní tag. Narazila jsem na něj na blogu blogerky Infinity a velice mě zaujal, tak jsem si řekla, proč to nezkusit.

Svým způsobem mě tak i trošičku blíž poznáte. Mě osobně čtení tagů jiných blogerů vážně baví, takže mi můžete do komentářů házet odkazy na své tagy a třeba se některým inspiruji.


Takže, JDEME NA TO. :)


1. Máš doma určité místo pro čtení?
U mě hodně záleží na tom, jaké je zrovna roční období. V létě a všeobecně když je teplo, si ráda sednu do křesla na zahradu a v záři slunce prožívám příběhy hlavních hrdinů. V zimě naopak jsem většinou zalezlá ve své obří postýlce nebo sedacím pytli, ale především s dobrou kávou nebo čajem.

2. Záložka nebo náhodný kus papíru?
Záložka! Jednoznačně u mě vede záložka. Nemůžu přece zneuctít knihu nějakým papírkem. Záložky se mi válí všude po šuplíku, ale můj problém také je, že je brzy ztratím. Takže sbírám kde se dá. :D

3. Můžeš přestat číst kdekoliv chceš nebo musíš dojít ke konci kapitoly, na konec strany a podobně?
Hmmm...(minuta přemýšlení :D). Když čtu v klidu doma, tak ráda dokončuji stranu nebo kapitolu, ale že bych vyloženě musela..Nedělá mi problém přestat v polovině strany, ale pokud třeba nezačnu číst maximálně 2 hodiny po odložení knihy, musím celou stranu začít číst znovu.

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Určitě piju, ale co se jídla týče, tak můžu jenom něco lehkého zobat. Nedokážu si představit, že bych si knihu vzala například k nedělnímu obědu. To bych se o tu knihu bála a také bych se ani na jedno nedokázala soustředit.


5.  Můžeš číst při poslouchání hudby nebo dívání se na televizi?
Když jsem byla malá, tak mi při čtení nedělal hluk žádný problém, ať už se mamka vedle mě koukala na televizi nebo někdo hodně hlasitě mluvil.
Postupem času vyžaduji klid, když čtu doma, ale když si čtu v MHD, tak poslouchám hudbu.

6. Jedna kniha nebo všechny najednou?
Rozhodně jenom jedna. Bylo období, kdy jsem zkoušela číst několik knih najednou, ale děje se mi slily, že jsem stejně musela ty knihy číst znovu a postupně.

7. Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
Tohle je opravdu divná otázka. :D 
Samozřejmě, že ve své hlavě. Připadala bych si jako magor, kdybych četla nahlas. Vždyť takhle už čtou jenom děti ve školách nebo se pletu?? 

8. Čteš dopředu nebo přeskakuješ stránky?
Stránky nepřeskakuju, ale někdy mi to oko sklouzne o pár vět dopředu. Dříve jsem se i koukala na konce stránek, ale to jsem si vždy pokazila to konečné "vyvrcholení".

9. Píšeš do knih?
Chraň mě ruka Páně!! Nikdy bych nepsala do knihy (pokud to není učebnice do školy, tam by se občas našly divy světa :D). Je tedy pravda, že jako malá jsem počmárala hodně knížek, teď bych si za to nafackovala.

10. Jakou knihu máš rozečtenou? Jakou se chystáš číst?
Tak momentálně čtu Velkého Gatsbyho a doufám že už ho konečně dočtu. Neříkám, že by byl nudný nebo něco takového, ale ze zákona vše, co je četba k maturitě, tak k tomu mám "odpor" a nedokážu se začíst.
Už dlouho si chci přečíst asi tak 150 knížek a seznam nějak rychle narůstá :D Ale kdybych měla vybrat jednu knihu, tak asi Zlodějku knih.

11. Jak nacházíš nové knihy ke čtení?
Celkem jednoduchá otázka: Knižní blogy.

12. Kdy jsi začala číst?
Moje maminka tvrdí, že jsem si četla už v bříšku :D ale pokud bych to měla brát od doby co si pamatuji, tak asi s nástupem do 1. třídy.

13. Jak často si kupuješ knihy?
No...jak to říct. Já knihy nekupuji, většinou je dostávám k narozeninám, Vánocům, atd. Knihy si spíše půjčuji v knihovně.
Je tedy pravda, že jsem si cca týden zpět poprvé koupila knihy a ty také uvidíte v Unboxingu, který udělám do týdne. Pak Vám sem hodím odkaz.

14. Jak často se podíváš na poslední stranu knihy?
Jak už jsem psala v otázce č. 8, byly doby, kdy jsem to dělala, ale teď už ne. 



Tak jo, těm, kteří dočetli až sem gratuluji :D Snad se Vám odpovědi líbily a třeba máme v něčem stejný názor. 
Všechny připomínky i odpovědi, či odkazy na Vaše tagy si ráda přečtu v komentářích.

S láskou Nikol

Žádné komentáře:

Okomentovat